Care sunt tarile mele preferate din toata lumea si ce destinatii am ales sa includ intr-o CEWE FOTOCARTE?

Razvan Pascu

De multe ori mi se spune ca sunt norocos, ca am cel mai frumos job din lume si ca am o viata perfecta. Da, calatoresc si ajung in locurile cele mai frumoase din lume si fac asta full time si da, sunt fericit cu ceea ce sunt si ceea ce fac, insa nu as putea spune ca am viata perfecta dar cu siguranta am descoperit modul perfect de a-mi pastra amintirile din vacante si calatorii - o CEWE FOTOCARTE.

Fiecare meserie vine cu avantaje si dezavantaje, am zile in care mi-e tare dor de ai mei, de casa si nu as vrea sa fiu nicaieri in alta parte decat alaturi de ei in pijamale, dar si zile cand ma simt nespus de implinit si recunoscator pentru oamenii pe care ii intalnesc, pentru ca pot sa le ofer unele dintre cele mai faine experiente din viata lor, pentru ca reusesc sa le aduc zambetul pe buze si sa ii vad cum isi implinesc cate un vis.

Sunt destinatii exotice pe care eu le-am vazut de peste zece ori, dar unde ma intorc mereu cu acelasi entuziasm si nerabdare, stiind ca nicio zi nu seamana cu alta si nicio experienta nu poate fi traita de doua ori la fel. In galeria mea foto sunt sute de mii de fotografii din zeci de tari, fotografii cu grupurile de turisti, cu peisajele, cu oamenii locului, cu tot felul de mancaruri, cu sotia si copiii avand pe fundal cele mai frumoase peisaje din lume. Tin tare mult la toate aceste poze si de multe ori le “rasfoiesc” si ma trezesc zambind. Inca de cand eram mic am acest obicei de a ma uita prin albumele foto si o oarecare slabiciune pentru albumele “de pe vremuri”, cu poze developate. Parca rememorez si mai bine acele zile din fotografii… si pentru ca sotia imi impartaseste pasiunea aceasta, acum cativa ani am decis sa incep o noua traditie in familie, aceea de a pastra cele mai frumoase amintiri in albume fizice anuale, nu doar pe calculator/in telefon.

Cumva, mi-am dorit sa pastrez acea bucurie de pe vremuri, in care deschideam cu mare curiozitate si extaz fotografiile din vacantele la mare sau la munte cu prietenii din copilarie, cu parintii sau cu bunica, poze facute cu aparate foto vechi, nu atat de performante precum cele de azi, dar care reuseau sa surprinda perfect fiecare moment.

Si, pentru ca tehnologia poate fi de partea noastra de cele mai multe ori, CEWE Fotocarte ne-a ajutat sa transformam aceasta dorinta foarte rapid si usor si am inceput sa ne impartim albumele cu fotografii pe ani si pe calatorii.

Am ales sa ne colectionam, astfel, fotografiile din vacanta, atat pentru a ramane o traditie de familie, cat si pentru a avea fizic la dispozitie cele mai frumoase imagini de peste tot pe unde am mers. Ni s-a parut o idee faina si pentru copii, sa aiba peste ani carti cu amintiri de peste mari si tari, pagini pe care sa le rasfoiasca asa cum facem noi astazi cu albumele de familie, sa isi reaminteasca toate momentele speciale, locurile pe care le-am vazut impreuna sau tarile mele preferate despre care le-am tot povestit si pe care, o parte, am reusit sa le arat si lor.

Care sunt tarile mele preferate din toata lumea? Ce destinatii am ales sa includ intr-o CEWE FOTOCARTE?

Nu as putea pune la un loc toate locurile mele de suflet din lumea asta mare si atat de frumoasa, dar am cateva destinatii in care ma reintorc oricand super entuziasmat, ca si cum ar fi prima data, tari cu un vibe aparte, foarte diferite una de cealalta, dar, totodata, tare faine si care ma incarca mereu cu energie buna. Iata care sunt acestea:

SUA – “tara tuturor posibilitatilor” si o energie antreprenoriala aparte

Ma fascineaza cam tot ce inseamna Statele Unite ale Americii si am vazut multe dintre orasele celebre, dar si alte zone mai putin populare, insa preferata mea ramane Coasta de Vest. Este de fiecare data o bucurie sa revad aceste locuri si probabil calatoria de grup pe Coasta de Vest este una dintre cele mai diverse si complexe dintre cele pe care le organizez. De ce imi place asa de mult Coasta de Vest? Pentru ca are de toate: de la oameni care stiu sa faca turism adevarat si sunt foarte organizati, la super-orase (San Francisco, Los Angeles), multa natura (Napa Valley, parcul national Yosemite), oportunitati de shopping, ocean, munti, desert, show-uri wow in Las Vegas, atractii “legendare” precum Marele Canion, 17 Miles Drive, Death Valley si multe altele.

Tanzania – spectacolul animalelor salbatice si locul in care timpul trece in ritmul propriu

Tanzania este, dupa parerea mea, o destinatie unica, 2 in 1, ce iti ofera posibilitatea de a combina experiența de neuitat a unui safari în cele mai populare rezervatii si parcuri nationale, cum ar fi Lacul Manyara, Ngorongoro si Serengeti, cu relaxarea pe plajele exotice, superbe din Zanzibar. O calatorie aici este mereu incarcata cu emotii de toate felurile: de uimire, de fericire, de compasiune, de admiratie si e aproape de fiecare data ca o lectie de viata pentru fiecare dintre noi. Aici imi reamintesc cu fiecare ocazie ce norocosi suntem cu tot ce avem si ma ajuta sa imi reincarc bateriile pentru o perioada buna de timp, pentru ca in general sunt destul de activ si agitat, dar aici viata are ritmul propriu, iar oamenii nu se grabesc niciunde si cumva adopti si tu aceasta relaxare a lor.

Mexic – o explozie de culoare, cultura, veselie si diversitate

Cand am plecat pentru prima data in Mexic nu aveam asteptari prea mari. Eram, insa, tare curios de ce atatea milioane de oameni din toata lumea merg in acesta tara cu un vibe aparte si o cultura atat de bogata, de unde se intorc atat de incantati, de ce apare atat de des in topurile mondiale cu recomandari de vacanta si cum arata cateva dintre cele mai impresionante orase ale lumii stravechi sau unele dintre cele mai fotografiate atractii turistice de pretutindeni.

M-am intors din acea excursie impresionat de ce am gasit in aceasta tara, de locurile pe care le-am vizitat, de oamenii calzi si primitori pe care i-am intalnit, de toate culorile si diversitatea, de mancarea delicioasa si multitudinea de informatii despre cultura si istorie, iar de atunci m-am mai intors de multe ori in Mexic, inclusiv in toamna aceasta, cand mi-am mai implinit un vis si am mai adaugat o serie de fotografii si amintiri senzationale la “colectie”: am ajuns in sfarsit la sarbatoarea pe care ei o numesc Dia de los Muertos, un fel de Halloween mexican plin de culoare si veselie, in timpul caruia au loc parade si diverse festivitati pentru a-i sarbatori pe cei plecati dintre noi.

Islanda – tara focului si a ghetii, un spectacol desavarsit al naturii

De-ar fi sa descriu pe scurt Islanda, as zice ca e o tara impecabila, cu oameni faini si mancare delicioasa. O tara incredibil de frumoasa, exagerat de frumoasa. O destinatie spectacol, unde natura a fost foarte generoasa, o tara in care totul pare la locul sau si in care totul pare simplu.

Din punctul meu de vedere, Islanda este cea mai frumoasa tara de vizitat, daca esti pasionat de natura si vrei liniste. Va spune asta un om care a vizitat peste 100 de tari si poate face comparatii reale, nu din documentare TV. Totodata, Islanda este o insula greu incercata de natura de-a lungul istoriei, cu vulcani care erup frecvent. Chiar si cand am fost eu ultima data acolo in aceasta vara am avut ocazia sa vedem eruptia de langa Reykjavik. Impresionant.

Cuvinte cheie care descriu Islanda? Ghetari, vulcani, cratere pe care faci drumetii, plaje cu nisip negru, pasari multe, orase-boutique, balene la Oceanul Arctic, canioane, cascade, mancare buna, oameni faini. O tara scumpa, intr-adevar, dar as spune ca este mai degraba pretioasa. O bijuterie in Atlanticul de Nord, la intersectia placii tectonice Euro-Asiatica cu cea Nord-Americana.

Japonia – tara Soarelui Rasare si destinatia care te invata cel mai bine despre speranta, detasare si efemeritate

Japonia este o tara fabuloasa, care imi da mereu o stare de bine, o stare de normalitate dupa care tanjesc tot mai mult in ultima perioada. Mi-e dor de Japonia, obisnuiam sa petrec aici cam o luna in fiecare an, primavara, cand infloresc ciresii si are loc ceea ce se numeste “Sakura”. Japonezii au aproape 400 de sortimente de ciresi, unii infloresc mai devreme, altii mai tarziu, unii arata ca o salcie, altii precum un copac de cires obisnuit, florile lor sunt de multe culori….e o nebunie.

In ultimele doua primaveri, insa, din cauza pandemiei, tara a fost inchisa. Speram sa revenim aici in 2022, pentru ca daca atunci cand calatoresc in SUA imi vin tot timpul noi idei de business si mi se reactiveaza spiritul antreprenorial, din Japonia imi iau energia necesara pentru a demara proiecte abandonate.

Imi place sa ii spun “Planeta Japonia”, pentru ca este efectiv o alta lume, unde adesea bucuria se naste din lucrurile aparent nesemnificative, iar tot ce avem este acum. Zgarie-norii din Tokyo, unde ai senzatia ca pasesti in viitor, perfectiunea muntelui sacru Fuji, trenurile rapide Shinkansen, Kyoto - poate cel mai frumos oras din Japonia, gheisele, templele, padurea de bambusi, templul Inari, caprioarele de la Nara, castelul cu samurai din Himeji, Osaka - un oras-spectacol si, bineinteles, Sakura… toate astea si multe altele ma fac sa spun de ceva ani incoace ca iubesc Japonia.

Seychelles – paradisul din mijlocul Oceanului Indian, locul in care sa revii de fiecare data cand ai nevoie sa te reechilibrezi

De cele mai multe ori calatoresc manat de curiozitate, de dorinta de a cunoaste cat mai multe locuri din lumea aceasta, de a intelege cat mai bine oamenii in toata diversitatea lor, dar pot sa spun ca sunt putine locuri in care merg pentru mine 100%, pentru a ma relaxa, pentru a ma incarca cu energie. Unul dintre locurile de pe lista aceasta restransa este Seychelles, o tara raspandita in peste 100 de insule, dar care odata vizitata te va face sa iti doresti sa revii.

De la vegetatia luxurianta, la zecile de nuante de verde si plajele unice, spectaculoase sau cazarile de exceptie, Seychelles este cu adevarat un paradis unde nu ai cum sa te plictisesti! O destinatie potrivita atat pentru familiile cu copii, cat si pentru cupluri sau grupuri de prieteni, un loc cu de toate, de la stanci de granit alaturate apelor turcoaz si plajelor cu nisip alb, formand astfel imagini tare fotogenice sau Parcuri Nationale cu plante si pasari endemice ce abia asteapta sa fie descoperite si pana la SPA-uri de top la nivel mondial, unde te poti bucura de un rasfat ca la carte, o combinatie unica de mare si munte, diferit de tot ce am mai intalnit prin lume.

Argentina – tango, empanadas si multa voie buna

Prima data am ajuns in Argentina acum 9 ani si am petrecut aici aproape o luna. Ce frumos a fost si ce multe amintiri am de atunci! De atunci si pana acum am trait de atatea ori experienta acestei tari minunate, cu oameni boemi, peisaje de poveste, restaurante cu mancare delicioasa, arhitectura eleganta in Buenos Aires, tango si… pasiune, dar revin de fiecare data cu acelasi entuziasm.

Buenos Aires mi se pare cel mai frumos oras din America de Sud, iar cel mai bun mod ca sa vizitezi si sa intelegi acest oras este la pas pe stradute. Mi-ar placea sa pot calatori in timp, sa respir parfumul de altadata al acestor locuri romantice. E un mix interesant intre Paris, Madrid si Milano, o Europa de peste Ocean cu piațete unde se danseaza tango pe strada, cu oameni care par a nu se grabi niciunde, cu baruri si cafenele aparte, cu stradute pe care merita sa te pierzi, înțesate de anticariate sau librarii, pentru ca argentinienii sunt foarte culți.

Ce de amintiri faine, cate lectii de viata, cati oameni frumosi, cate povesti… cred ca as putea scrie o carte despre toate locurile faine pe care am avut sansa sa le vad. Dar pana una alta, ori de cate ori mi se face dor, deschid o CEWE FOTOCARTE cu fotografii din calatoriile mele si ma transpun aproape instantaneu in destinatiile respective.